top of page

Vanuit je why met hart en ziel.

de aanpak

Relevant communiceren, vanuit je hart voor de zaak, zorgt voor meer grip op je zaak en begrip van je zaak. Goed voor jou én voor je klant.

​

Meteen overleggen? Maak een afspraak.

​

in Vier stappen met één hoofddoel: grip geven

 

Omdat je tijd beperkt is en je je eventuele budget goed wilt besteden, helpen deze vier handvatten je mee om zowel relevant, efficient als effectief te communiceren.

 

De eerste stappen die we nemen:

 

  • Inzicht geven. Geef goede en begrijpelijke antwoorden op vragen van klanten. Help hen om hun probleem te tackelen. 

​

  • Makkelijk maken. Klanten willen meestal snel een antwoord en weten waar ze aan toe zijn. Maak het eenvoudig en makkelijk voor je klanten zowel in taal als in gebruik van je website, apps of andere tools.

​

  • Invloed geven. Klanten willen, net als jij, graag invloed hebben op wat er gebeurt. Ze willen keuzevrijheid en er zeker van zijn dat ze de juiste beslissing nemen. Dat is online minder ingewikkeld dan je denkt. Het enige wat je echt investeert is jouw tijd.

​

  • Pleitbezorgen. Klanten vinden het fijn als je bij veranderingen opkomt voor hun belangen. Spreek je uit, leef je missie en steek je kop boven het maaiveld. Je klant gaat van je houden.

​

grip door inzicht, gemak, invloed en pleitbezorgen

​

Deze stappen zijn direct te vergelijken met hoe je een persoonlijk adviesgesprek hebt met je klanten.  Jij geeft antwoorden op vragen, geeft uitleg, biedt een doorkijkje naar de toekomst en geeft zodoende je klant grip op het probleem waar hij mee zit. Als je dan ook nog eens de beste deal en het beste werk en advies geeft, dan maak je je klant helemaal gelukkig.

 

Een win-win situatie. 

​

Geef dus grip op het proces van je klant. Of dat nou gaat om het gebruik of aankoop van een wasmachine, het afsluiten van een verzekering, het vinden van een nieuwe baan, het reizen naar een bepaalde bestemming of om mensen kennis te laten maken met gewenst beleid. 

​

Checklist voor een relevante website

​

  • Ga, voordat je een nieuwe website maakt, content maakt of een andere actie op internet wil uitvoeren, na hoe je je klant grip, gemak, betekenis en invloed geeft op internet.

  • Bedenk waar je content en je communicatieboodschappen aan moeten voldoen.

  • Bekijk op welke manieren dat kan op internet.

  • Beoordeel eerder gemaakte content op deze criteria. Pas je content aan of verwijder het. Het voegt namelijk niks relevants toe voor je klant. 

​

Kom je er niet uit?

 

Bel voor een afspraak zodat we je manier van communiceren op internet kunnen verbeteren. En heus, dat valt mee. Je spendeert nu ook tijd aan het internet toch? We gaan dezelfde tijd vooral beter besteden. 

​

bottom of page